Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Afslankprofiel van Chicoder

Chicoder weegt 61.10 kg, is 10.00 kg afgevallen en heeft nog 1.10 kg te gaan

64.20 kg
60.00 kg
Doel vandaag: 60.18 kg
Huidig gewicht: 61.10 kg

Chicoder over zichzelf

12-11-2009
Tijd om mijn introductietekst weer eens wat te actualiseren.

Het is me al een paar keer gelukt wat kilo’s kwijt te raken, maar in september 2008 heb ik de knop weer gevonden en ben ik echt gezonder gaan leven. De eerste stap was het veranderen van mijn eetpatroon en stapje voor stapje volgde er steeds meer. Natuurlijk was het in eerste instantie voornamelijk het doel om af te vallen. Met een gewicht boven de 70 kg voelde ik me echt niet lekker meer.

In een ver verleden ben ik met... 
Lees verder »
12-11-2009
Tijd om mijn introductietekst weer eens wat te actualiseren.

Het is me al een paar keer gelukt wat kilo’s kwijt te raken, maar in september 2008 heb ik de knop weer gevonden en ben ik echt gezonder gaan leven. De eerste stap was het veranderen van mijn eetpatroon en stapje voor stapje volgde er steeds meer. Natuurlijk was het in eerste instantie voornamelijk het doel om af te vallen. Met een gewicht boven de 70 kg voelde ik me echt niet lekker meer.

In een ver verleden ben ik met de Weight Watchers in de buurt van mijn streefgewicht gekomen, maar dit was toch niet helemaal mijn methode. Daarna ben ik weer gestopt met roken en heb ik alle verloren kilo’s weer teruggekregen. Aankomen was een goede reden om weer te gaan roken. Ik was weer terug bij af.

In januari 2009 kreeg ik bronchitis en dit was een reden om weer te stoppen met roken. Mijn voeding was vanaf eind september 2008 al enorm verbeterd.

Kort daarna heb ik ook het hardlopen weer opgepakt. Eerst ben ik aan de slag gegaan met de Start to Run ipod-lessen. Daarna ben ik als voorbereiding op de Dam tot Dam loop bij de plaatselijke atletiekverenging gaan trainen. In februari 2009 heb ik me ook weer ingeschreven op de sportschool. Daar doe ik het liefst krachttraining. Tot een aantal jaar geleden heb ik dit heel fanatiek gedaan, maar daar was ik mee gestopt omdat ik er geen lol meer in had.

Verder zijn er nog andere dingen die voor mij goed lijken te werken:
Wegen 1x in de week, op zaterdag.
Doordeweeks mijn eten goed plannen en eetdagboek bijhouden.
Sporten: Minimaal 4x per week. Hardlopen, fietsen, fitness, skaten, paardrijden, zwemmen. Maar net waar ik zin in heb.
Eten: Regelmatig, gezond, niet te veel, niet te weinig.
Dagelijks letten op voldoende water/kruidenthee, eiwitten, groenten en fruit.
Bewust keuzes maken voor ongeraffineerde volwaardige voedingsmiddelen. Beperken van suikers en graanproducten.
Supplementen: Dagelijks multivitaminen/antioxidanten en omega 3 visolie caps.

Ik probeer te luisteren naar mijn lichaam en wat het nodig heeft. Heb ik vaak honger/trek of een slap gevoel? Dan eet ik waarschijnlijk te weinig. Heb ik na het eten een opgeblazen gevoel of voel ik me moe dan eet ik waarschijnlijk te veel (koolhydraten/suikers). Toch probeer ik in de gaten te houden hoe veel kcal ik ongeveer eet. Onder de 1400 vind ik te weinig.

Waar ik ook rekening mee houd, is de verhouding tussen eiwitten en koolhydraten.
Dagelijks E > 100 gram en K < 200 gram te eten
Mijn voeding is hiermee low carb/hi protein. Daar voel ik me goed bij en het kost me weinig moeite dit vol te houden. Ik heb het gevoel dat ik mijn lichaam hiermee geef wat het nodig heeft.

Vanaf juni 2010 ben ik begonnen met IF (Intermittend Fasting). Dit houdt in dat ik probeer 16 uur per dag te vasten voordat ik met mijn ontbijt begin. Natuurlijk is een groot deel van het vasten 's nachts, maar ook een deel van de ochtend eet ik niet. Mijn ontbijt is meestal tussen 11:00 en 14:00. Mijn laatste maaltijd is meestal tussen 19:00 en 21:00. Hier voel ik me erg goed bij. Ik ben vrolijker, heb meer energie en ben minder obsessief bezig met voedsel. Waarschijnlijk heeft IF een goed resultaat op het balanceren van mijn hormonen. Meer hierover is te lezen op de site leangains.com

Ik val langzaam maar zeker weer af en kan ook iets beter tegen koolhydraten. Als ik besluit iets te snoepen, kan ik makkelijker de rem weer vinden.

Mijn Valkuilen:
Heel eerlijk moet ik zeggen dat ik nog de meeste moeite heb met het evenwicht vinden. Zowel met eten als met sporten heb ik last van een "alles of niks" mentaliteit die me wel vaker in de weg zit. Dat uit zich in te fanatiek sporten/diëten wat ik uiteindelijk niet volhoud.

Ik kom op een plateau, mijn motivatie verdwijnt als ik wel de moeite doe, maar geen resultaat meer zie. Langzamerhand ga ik dan steeds meer eten en snaaien. Ik heb een soort haat liefde verhouding met voedsel. Uiteindelijk schiet het niet echt op en ik weet heel goed dat ik echt mijn gewoonten definitief moet veranderen om blijvend resultaat te krijgen.

Voor sporten kan ik veel zwakke excuses verzinnen om mezelf te overtuigen dat ik er geen tijd of energie voor heb. Maar eigenlijk ben ik gewoon lui. Verder heb ik een hekel aan de regen waarmee mijn hardloopplanning door het puur Hollandse rotweer ook nog wel eens in het water valt.

Stoppen met roken is vaak een zwak excuus geweest om een paar kilo aan te komen. Waarschijnlijk voornamelijk door meer snoepen en eten. Uiteindelijk volgt een stijgend gewicht wat weer als excuus dient om te gaan roken. En zo kun je bezig blijven.

Ik probeer mezelf op verschillende manieren te motiveren en de déjà vu deze valkuilen te vermijden.
Regelmatig mijn eetdagboek bijhouden en gezond eten. Mezelf niet al het lekkers ontzeggen. Dat ene chocolaatje/koekje is voldoende om te proeven. Daarvoor hoeft niet de hele doos leeg. Als ik honger heb, moet ik meer (gezonde dingen) eten. Als ik geen trek heb kan ik ook best wat minder eten. Het weekend eet ik lekker waar ik trek in heb ongeacht het aantal kcal.
Regelmatig schrijf ik in mijn dagboek een kleine evaluatie en daarbij een nieuw actiepunt voor de korte termijn. Dit kan bijvoorbeeld iets zijn wat ik aankomende week wil verbeteren.

Doelen:
:streefdoelbereikt:65 kilo op 1 december 2008

:streefdoelbereikt:Dam tot Dam loop 20 september 2009 in 1:37
:wave: :wave:

Dam tot Dam 19 september 2010 :gelijkgebleven1:

:streefdoel: (?) Dam tot Dam 2011 sneller lopen

:streefdoel: Vetpercentage onder de 20% met een gewicht van ???
Rond de 63-64 kg voel ik me wel lekker in mijn vel, voor actueel gewichtsdoel: Zie afslankplan.

Zo genoeg over mij en mijn afvalpoging. Bedankt voor het lezen en veel succes gewenst met het behalen van je eigen doelen.
:bye:

Laatste dagboekbericht

Thursday, October 26, 2017

Eindelijk gevonden wat voor mij geweldig werkt, waarmee ik lekker eet en waar ik me goed bij voel en waarmee makkelijk en snel de nodige kilo’s kwijt ben geraakt.
Vanaf mei ben ik bezig met (lazy) keto samen met IF.
Meestal twee, maar soms maar één of drie maaltijden per dag. Bij voorkeur allemaal tussen 12:00 en 20:00
Koolhydraten voornamelijk uit groente en rood fruit.
Vetten uit vis, noten, zaden, avocado’s, volvette kaas, griekse yoghurt en kokosolie.
Eiwitten uit vlees, vis, kip, yoghurt.
Genoeg lekkere recepten te vinden om low carb/keto te koken en te genieten van lekker eten.
Eten op gevoel: Als ik honger heb vaker/meer. Geen trek = minder eten. Macro’s houd ik niet bij.

Heb absoluut geen moeite snoep en gebak te laten passeren. Regelmatig wel een glas rode wijn of chocolade met 85% cacao.

Sporten is beperkt: één keer per week hardlopen, soms iets van HIIT of krachttraining thuis.
Ik bereikte de 62 kg (een prima gewicht voor mij) en dacht dat ik op een plateau was

... 
Lees verder »
Eindelijk gevonden wat voor mij geweldig werkt, waarmee ik lekker eet en waar ik me goed bij voel en waarmee makkelijk en snel de nodige kilo’s kwijt ben geraakt.
Vanaf mei ben ik bezig met (lazy) keto samen met IF.
Meestal twee, maar soms maar één of drie maaltijden per dag. Bij voorkeur allemaal tussen 12:00 en 20:00
Koolhydraten voornamelijk uit groente en rood fruit.
Vetten uit vis, noten, zaden, avocado’s, volvette kaas, griekse yoghurt en kokosolie.
Eiwitten uit vlees, vis, kip, yoghurt.
Genoeg lekkere recepten te vinden om low carb/keto te koken en te genieten van lekker eten.
Eten op gevoel: Als ik honger heb vaker/meer. Geen trek = minder eten. Macro’s houd ik niet bij.

Heb absoluut geen moeite snoep en gebak te laten passeren. Regelmatig wel een glas rode wijn of chocolade met 85% cacao.

Sporten is beperkt: één keer per week hardlopen, soms iets van HIIT of krachttraining thuis.
Ik bereikte de 62 kg (een prima gewicht voor mij) en dacht dat ik op een plateau was gekomen... blijkt dit toch niet het geval. Mag nog best iets kwijt maar is niet echt nodig. Belangrijker is dat ik me hiermee echt goed voel en dit makkelijk is vol te houden.

Wil je per e-mail op de hoogte blijven als Chicoder een nieuw dagboekbericht schrijft? Als geregistreerde gebruiker kan je deze optie inschakelen. Inloggen Aanmelden
October 26, 2017 om 06:57
Lieve Chicoder,

Hartelijk welkom terug bij ons? Je doet (lazy) keto samen met Intermittent Fasting. Het werkt super goed bij jou! Toppie hoor! Aankomen is gemakkelijker dan afvallen. Het afvaltraject is een lange weg vol met veel hindernissen en valkuilen. Dat zal je ongetwijfeld weten. Jouw overwinning is niet dat je nooit faalt, maar dat je telkens weer opstaat als je struikelt. Je bent nog onderweg om slanker te worden en wie onderweg is, vernieuwt zich met elke stap. Langzaam met kleine stapjes. Stapje voor stapje naar een nieuw streefgewicht. Stel haalbare doelen voor jezelf. Dat voorkomt teleurstellingen. Onderschat jezelf nooit. Je weet nooit hoe sterk je echt bent, totdat "sterk zijn" je enige optie is. Geloof in jezelf en in de kracht die je hebt. De kracht die jou door het leven leidt, door goede en slechte tijden. Geloof in jouw verborgen kwaliteiten, die iedereen bezit en die je de juiste weg zullen wijzen. Denk positief, want met een positieve kijk op het leven is er geen grens aan jouw mogelijkheden.

Heel veel succes op deze moeilijke weg, die je nu bent ingeslagen. Je WILT het en je KUNT het. Zet 'm op! Toi, toi, toi.
Ik vind het leuk je te volgen en te steunen om de overbodige kilootjes kwijt te raken, ook al ben ik nu eindelijk op gewicht. Die lange weg heb ik ook met veel vallen en opstaan afgelegd. Heel graag wil ik je helpen dat doel ook te bereiken en dat gaat je zeker lukken.
Van mij krijg je een "aanmoedigingsbloemetje" om door te zetten en vol te houden.

Klik op "Bloemetje".

Bloemetje

Lieve herfstgroetjes en een fijne dag,




°•˜”*°•˜”*°•˜”*°• •°*”˜•°*”˜•°*”˜•°

˜”*°•.˜”*°• Kwartjes •°*”˜.•°*”˜
October 26, 2017 om 07:40
Lieve Chicoder,

Heel erg leuk dat we nu buddy's zijn. Op mijn steun kun je rekenen. Bij mijn introductietekst staan honderden recepten. Ook koolhydraatarm, maar ik weet niet of ze bij jou methode passen?



Lieve herfstgroetjes en een fijne dag,

˜”*°• Kwartjes •°*”˜
November 12, 2017, gewijzigd door Kwartjes op November 13, 2017 om 09:31
Lieve Chicoder,

Je "afvallijntje" gaat de goed kant op. Nu DOORZETTEN en VOLHOUDEN. Zet 'm op hoor!



Lieve groetjes en een fijne avond,

▂▃▅▆▇█ K █ w █ a █ r █ t █ j █ e █ s █▇▆▅▃▂

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Chicoder in het kort

  • Chicoder weegt nu 61.10 kg en wil graag 60.00 kg wegen. Haar BMI is op dit moment 21.91. Zij is 10.00 kg afgevallen.
  • Chicoder is 1.67 m, 39 jaar, geboren op December 6, 1977, aangemeld op July 7, 2006 en voor het laatst ingelogd op November 12, 2017.

Dieetdagboek

Alle consumpties en beweging van Chicoder in een handig overzicht. Naar dieetdagboek

Clubs van Chicoder

· Alle clubs
  • Geen clubs gevonden.

Buddies

· Volgers · Gevolgd